V prvej časti našich úvah o tom ako dochádza k extrémne rýchlemu nárastu cien nehnutľností sme sa venovali automatizovanému systému nacenenia nehnuteľností, tzv. naceňovacím aplikáciám.
Ďalším spôsobom, ktorým môže dochádzať k zbytočnému navyšovaniu cien nehnuteľností je neprofesionálny prístup niektorých realitných kancelárií. Predávajúci, ktorí sa rozhodli využiť služby niektorého z realitných subjektov si často vyberajú svojho partnera /predajcu podľa jediného kritéria, a tým je cena, za ktorú ich maklér daného subjektu ubezpečí, že ju predá. Veľmi často sa stáva, že v záujme vziať do svojho portfólia novú nehnuteľnosť, títo „makléri“ uvádzajú nereálne ceny nehnuteľností, čím na oko uspokoja potreby predávajúceho, avšak výsledkom je opäť len dlhá doba predaja zvyčajne s horším výsledkom, ako je reálna cena nehnuteľnosti. Možno sa pýtate, prečo s horším? Je to z toho dôvodu, že ak je na začiatku predaja zle nastavená predajná cena, dochádza k tomu, že sa nehnuteľnosť stáva nepredajnou, dôsledkom čoho je dlhú dobu ponúkaná na trhu a stráca na atraktivite. Tým myslíme, že ak je daná nehnuteľnosť na trhu príliš dlho vzbudzuje u potencionálneho záujemcu pocit, že s ňou nie je niečo v poriadku. Po určitej dobe dochádza k tomu, že predávajúci stráca trpezlivosť, je už predajom a obhliadkami „vytrápený“ a zvyčajne po tomto dlhšom období akceptuje ponuku kupujúceho, ktorá je častokrát nakoniec nižšia, ako je jej reálna hodnota.
A toto ma za následok ďalší fakt. Táto nehnuteľnosť, ktorá je na trhu ponúkaná za nereálnu cenu “inšpiruje” ďalších potenciálnych predávajúcich v okolí tejto nehnuteľnosti nastaviť ich očakávanú cenu podobne. „Veď, keď on predáva za toľko, môj byt je krajší a mám tam o jednu skrinku viac …“. Nehľadí sa však na to, či sa za tú cenu byt predal, ale pozerá sa na cenu za akú sa na trhu ponúka. Túto cenu si zvyčajne nový predávajúci ešte o niečo navýši a scenár sa opakuje aj v ich prípade. Avšak reálnu cenu, za ktorú sa daná nehnuteľnosť predala už nikto nezistí, a preto panuje názor, že v danom bytovom dome, resp. okolí sú ceny nehnuteľností také ako ich vidíme na realitných portáloch a automaticky počítame s tým, že ak zmizli nehnuteľnosť sa predala. Málokto však tuší, že to môže byť len nevhodne zvolená cesta, ktorú si predávajúci neskôr uvedomí a inzerát stiahne, prípadne sa inzercia stiahne po určitom čase kedy na ňu nie sú žiadne odozvy a iba tam „visí“.
- Bc. Martin Vohrálik, CEO
Veľmi si vážime klientov, ktorí po čase znechutenia z dlhotrvajúceho a nikam nevedúceho predaja prišli a uznali, že cesta najvyššej ceny nebola tá správna, no zároveň nechcú ísť pri predaji pod cenu. Zvolia si cestu, kedy systematickými krokmi, profesionálnymi službami a cieleným marektingom dokážeme maximalizovať výnos z predaja, ktorý v konečnom dôsledku môže na záver predaja príjemne prekvapiť aj samotného predávajúceho.
Preto, ak naozaj uvažujete o predaji svojej nehnuteľnosti, dajte si záležať na nastavení reálnej trhovej ceny, pretože pri predaji nehnuteľnosti sú kľúčové prvé 3 týždne od zverejnenia ponuky na trhu. My, v HOUSE & WEBER, sme pripravení, rokmi skúseností kvalifikovaní a ponúkanými odbornými službami doslova predurčení na to, aby sme vám dokázali určiť relevantnú trhovú cenu vašej nehnuteľnosti a našli cesty, ako predať v danom okolí práve tú vašu nehnuteľnosť za čo najlepších podmienok.
Copyright © 2021 HOUSE & WEBER, All rights reserved.
Developed by Novamy.eu , design by daren&curtis